آی دی تلگرام چیست ؟

آی دی یا همان ID معادل کلمۀ شناسه در انگلیسی است. در هر سیستم رایانه ای که افراد باید تعیین هویت شوند، هر فردی باید یک شناسه برای خود داشته باشد. در تلگرام هم هر کسی که درون این سامانۀ پیام رسانی ثبت نام می کند، می تواند دارای یک شناسه باشد که این شناسه یک عبارت شامل حروف انگلیسی و اعداد و علامت _ است. این شناسه را خود شخص می تواند تعیین کند که در مواقع بعدی هم قابل ویرایش است.

سامانۀ تلگرام در ابتدا از شماره موبایل برای تعیین هویت شخص استفاده می کند. به این معنا که زمانی که قصد ثبت نام و ساخت حساب کاربری در تلگرام را دارید، سامانۀ تلگرام اول شماره تلفن شما را دریافت می کند و هماهنگ با آن یک حساب تلگرام برای شما ایجاد می کند. پس در همین ابتدا نیازی نیست که ما آی دی ای را برای حساب خود بسازیم. اما ساخت و تعیین این ID در مواقع بعدی می تواند کمک یار ما در ایجاد ارتباط با افراد غریبه باشد. که در نهایت امنیت ما را بالاتر خواهد برد.

البته ساخت آی دی تلگرام دارای مزایای دیگری هم هست. به عنوان مثال با ساخت آی دی در تلگرام دیگران می توانند با همین ID با شما ارتباط برقرار کرده و دیگر نیازی به وارد کردن شماره موبایل شما ندارند. از طرف دیگر با ID تلگرام به راحتی می توان در متن های پیام های خود پیوند به صفحۀ گفتگوی شخصیِ افراد ایجاد کرد. در حالی که با شماره موبایل این کار شدنی نیست. پس شناسه تلگرام کار ارتباط بین افراد را در این نرم افزار پیام رسان ساده تر می کند.

اما برای ساخت آی دی تلگرام نیازی نیست زمان زیادی را بگذارید. کافی است تلگرام را روی گوشیِ هوشمند خود باز کرده و به قسمت تنظیمات یا همان Settings بروید. که مراحل ساخت آی دی تلگرام را در مقاله های آموزشیِ دیگر خدمت شما توضیح خواهیم داد.

دیدگاه ها

۰ دیدگاه


نظرتان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات غیرمرتبط با این صفحه خودداری کنید.