نرم افزارهای پیام رسان اجتماعی

موضوع مقالۀ آموزشیِ امروز ما نرم افزارهای پیام رسان اجتماعی است. می خواهیم یک تعریفی کامل و جامعی را راجع به این دسته از نرم افزارهای پیام رسان خدمت شما داشته باشیم. به آن دسته از نرم افزارهای رایانه ای که کارشان ایجاد ارتباط با افراد مختلف با استفاده از شبکۀ جهانی اینترنت است، نرم افزارهای پیام رسان گفته می شود. این نرم افزارها دارای گونه های مختلفی است که یکی از گونه های پر استفادۀ آنها، نوع اجتماعیِ آنهاست. منظور از اجتماعی این است که در کنار ایجاد ارتباط به صورت دو نفره یا گروهی با استفاده از آن نرم افزارها، شما می توانید از قابلیت شبکۀ اجتماعی آنها هم برای اشتراک گذاری محتوای خود با دیگران استفاده کنید.

از نمونه های این دسته از نرم افزارهای پیام رسان اجتماعی تلگرام یا لاین است که همۀ ما با آنها آشنایی داریم. این نرم افزارها علاوه بر امکان چت یا همان گفتگوی چند نفره، امکان ساخت یک صفحه یا کانال را هم دارند. ما در صفحه یا کانال خود محتوای مورد نظرمان را منتشر می کنیم و با این کار دیگران می توانند عضو آن شده و از آخرین محتوایی که درون کانال منتشر کردیم آگاه شوند.

این دسته نرم افزارها در اصل دو امکان مختلف را در هم ادغام کردند که باعث شده حتی بیشتر از انواع دیگر شبکه اجتماعی محبوب شوند. به این دلیل که از قابلیت دسترسی پذیری بیشتری برخوردار هستند و همین باعث محبوبیت آنها می شود.

امروزه این گونه نرم افزارهای اوقات بسیاری از افراد را در طول شبانه روز مشغول خود می کنند. همان قابلیت دریافت محتوای مد نظر که درون صفحه ها و کانال های مختلف منتشر می شوند، آنها را بیش از پیش محبوب کرده است. بماند این که رایگان بودن ارسال انواع مختلف پیام از قبیل، پیام های متنی، تصویری، صوتی و … هم امکانی است که به سادگی نمی توان از کنار آنها عبور کرد.

دیدگاه ها

۰ دیدگاه


نظرتان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات غیرمرتبط با این صفحه خودداری کنید.