چرا تلگرام نصب نمی شود

اگر می خواهید تلگرام را روی گوشیِ هوشمند خود نصب کنید و با مشکل عدم نصب تلگرام مواجه شدید، در این پست می پردازیم به راه حل هایی که ممکن است با توجه به آنها مشکل خود را حل کنید. تلگرام یک نرم افزار پیام رسان است که برای استفاده از آن در اولین گام باید بتوانید آن را روی گوشیِ هوشمندتان نصب کنید. هر چند که تلگرام نسخه هایی برای رایانه های رومیزی هم دارد. اما در اولین گام باید حساب خود را روی گوشیِ هوشمند خود فعال کنید. در غیر این صورت قادر به استفاده از آن نیستید.

دلایلی که ممکن است به عدم نصب تلگرام روی گوشیِ شما ختم شود از قرار زیر است:

به احتیاجات نرم افزار و سخت افزاری تلگرام توجه کنید

تلگرام هم به مانند هر نرم افزار دیگری نیاز به اجتیاجاتی برای نصب دارد. به عنوان مثال نسخۀ اندروید شما، میزان حافظۀ RAM و … از جمله مواردی است که در هنگام نصب تلگرام باید در نظر داشته باشید. البته تلگرام روی اکثر گوشی ها قابلیت نصب دارد. اما روی گوشی های خیلی خیلی قدیمی نمی توان آن را نصب کرد. به دلیل اینکه همین پیش نیازها را ندارد.

معیوب بودن پروندۀ نصبی apk

در مواقعی که شما تلگرام را از اینترنت دانلود کردید و می خواهید آن را روی گوشی خود نصب کنید، اگر فایل apk معیوب باشد امکان نصب آن روی گوشی تان وجود ندارد. البته بهترین کار برای نصب تلگرام این است که از مارکت های اندرویدی استفاده کنید. اگر به گوگل پلی دسترسی دارید، تلگرام را از آنجا دریافت کنید. وگرنه از مارکت های ایرانی استفاده نمایید.

غیرفعال بودن Unknown Source

یکی از گزینه های تنظیمی در تنظیمات گوشیِ اندروید شما، Unknown Source است که باید به بخش Security یا همان تنظیمات امنیت گوشی رفته و سپس این گزینه را فعال کنید. تا اگر تلگرام یا هر نرم افزار اندرویدی دیگر را از منبعی به غیر از گوگل پلی نصب می کنید، با مشکلی مواجه نشوید.

عدم اتصال به شبکه

برای نصب تلگرام حتماً شما باید دسترسی به شبکۀ اینترنت داشته باشید. در غیر این صورت قادر به نصب و فعال کردن حساب خود نیستید. البته در این حالت شاید بتوانید تلگرام را نصب کنید. ولی نمی توانید حساب تلگرام خود را بواسطۀ وارد کردن شماره تلفن خود بسازید.

وجود یک لایه فیلتر روی صفحه نمایش

اگر از نرم افزارهایی برای تنظیم رنگ و نور صفحه استفاده می کنید که یک لایه فیلتر روی صفحه نمایش شما جاگذاری می کنند، ممکن است در مرحلۀ نصب تلگرام که باید روی “نصب” یا “Install” کلیک کنید، این کار جواب ندهد. برای رفع این مشکل باید آن فیلتر را غیرفعال کنید. بعد خواهید دید که می توانید تلگرام را نصب نمایید.

در نهایت باید به یاد داشته باشید هر زمان با مشکلی مواجه شدید، سیستم عامل گوشی شما که در اینجا ممکن است اندروید باشد، به شما خطایی را نشان خواهد داد. این خطا به صورت متنی است که باید به آن دقت کنید. اگر خودتان می توانید بفهمید که آن خطا چه می گوید که باید آن را برطرف نمایید. در غیر این صورت از یک فرد متخصص درخواست کمک کنید و یا در کمترین حالت آن با جستجوی عبارت همان خطا در اینترنت به راه حل قطعی و مورد اطمینان برسید.

دیدگاه ها

۰ دیدگاه


نظرتان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات غیرمرتبط با این صفحه خودداری کنید.