چرا تلگرام وصل نمیشه

خیلی از دوستان و همراهان سایت سوال می پرسند که چرا تلگرام وصل نمیشه ؟ در پاسخ به سوال این عزیزان که تعداد آنها هم کم نیست، این مقالۀ آموزشی را آماده کردم که خواندن آن را به شما توصیه می کنم. تلگرام یک نرم افزار است که روی دستگاه یا گوشیِ هوشمند شما باید نصب گردد. پس از آن باید اتصال گوشی شما به اینترنت برقرار باشد تا تلگرام بتواند کار کند. حالا این وسط امکان دارد مشکلی وجود داشته باشد که در این مقاله به تمامی احتمالات موجود اشاره خواهد شد.

مشکل از اپراتور تلفن همراه شماست!

در اولین احتمال باید به این نکته اشاره کنم که به احتمال قوی این اپراتور تلفن همراه و یا ISP شماست که مشکلی در ایجاد ارتباط شما با سرورهای تلگرام ایجاد کرده است. اگر یک خط اینترنت دیگر دارید حتماً با آن امتحان کرده و ببینید که آیا مشکل از این مورد است یا خیر.

زمانی که مشکل عدم اتصال تلگرام دلیل اصلی اش این باشد، باید صبر کند تا خود به خود مشکل حل گردد. در غیر این صورت هم شاید کاری نتوانید انجام دهید. چون مشکل می تواند به دلیل تعمیر و نگهداری سخت افزارها و نرم افزارهای شرکت ISP (شرکتی که از آن اینترنت را تهیه می کنید) باشد.

مشکل از دیوار آتش گوشیِ شماست!

احتمال دیگر برای اینکه چرا تلگرام وصل نمی شود این است که شما دسترسیِ نرم افزار تلگرام را روی گوشی خود به اینترنت بستید. برای اینکه ببینید آیا مشکل همین است یا خیر، باید اول ببینید که ایا روی گوشیِ شما دیوار آتش یا همان Firewall وجود دارد یا خیر. باید عرض کنم خدمت شما که دیوار آتش نرم افزاری است که با استفاده از آن می توانیم دسترسی نرم افزارها و بخش های مختلف گوشی یا دستگاه خود را به اینترنت ببندیم یا باز کنیم. در این حالت هم ممکن است دیوار آتش گوشیِ شما امکان دسترسیِ تلگرام را به اینترنت بسته باشد. این مورد را هم حتماً بررسی نمایید.

مشکل از خود نرم افزار تلگرام شماست!

در این حالت امکان دارد نرم افزار تلگرام شما مشکل داشته باشید. نسخه های مختلفی از تلگرام عرضه شده است که ممکن است نسخه ای که شما نصب کردید دارای مشکل باشد. سعی کنید از نسخۀ اصلیِ تلگرام استفاده کنید که توسعه دهندۀ آن در اصل همان شرکت تلگرام است. در نظر داشته باشید که افراد دیگری هم می توانند اقدام به توسعه و تولید نرم افزارهایی شبیه نرم افزار تلگرام کنند که حتی می توانید امنیت شما را به خطر اندازد.

مشکل از تلاش بیش از حد شماست!

در مواقعی هم که زیاد برای ورود و خروج به حساب تلگرام خود تلاش کنید، خود سرورهای تلگرام دسترسیِ شما را می بندند که در این حالت کار شما سخت خواهد شد. چون مشکلی ایجاد شده است که خیلی از کاربران را نا امید کرده . اما در هر صورت می توانید آموزش رفع مشکل Phone Number Flood تلگرام مطالعه کنید. شاید با آن مشکل شما هم حل شود.

توجه داشته باشید که هیچ زمان نباید به طور مکرر اقدام به حذف و نصب تلگرام و یا خروج و ورود مجدد به تلگرام نمایید. با این کار حتماً دسترسی شما به حساب تان برای مدت زمان قابل توجهی مسدود خواهد شد.

اگر شما هم دستوری برای رفع این مشکل سراغ دارید، می توانید از بخش نظرات همین صفحه راه حل خود را اعلام نمایید تا دوستان هم استفاده کنند و مشکل آنها هم حل گردد.

دیدگاه ها

۰ دیدگاه


نظرتان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات غیرمرتبط با این صفحه خودداری کنید.