چطور تلگرام را به روز کنیم ؟

همانطور که می دانید نرم افزارهای رایانه ای نیاز به به روز رسانی دارند. به دلیل اینکه توسعه دهندگان یا سازندگان نرم افزارهای رایانه ای مدام در حال کار کردن روی آنها برای بهبود و رفع عیب های آنها هستند، هر از چند گاهی نسخۀ جدید یک نرم افزار زنده و پویا قابل دسترس می شود که ما به عنوان مصرف کنندۀ آن نرم افزار باید از آخرین نسخۀ آن نرم افزار استفاده کنیم. تلگرام هم یک نرم افزار است که شما روی رایانه، گوشی هوشمند و تبلت خود نصب می کنید و ممکن است بعد از گذشت یک یا چند ماه نسخۀ جدیدی از آن بیاید که شامل امکانات بیشتر و همچنین بدون عیب های نسخه های قدیمی است. در این نوشته می خواهیم بدانیم که چطور تلگرام را به روز کنیم .

به طور کلی بسته به اینکه از چه روشی برای نصب تلگرام روی رایانه یا گوشی خود استفاده کردیم، نحوه به روز کردن آن هم اندکی متفاوت است. اول به نحوۀ به روز کردن تلگرام روی رایانۀ شخصی می پردازم. اگر شما مثلاً تلگرام را روی رایانۀ شخصی ویندوزی یا لینوکسی یا مکینتاشی نصب کرده باشید، برای به روز کردن آن کافی است مثلاً در ویندوز فایل اجراییِ Exe نرم افزار را اجرا کرده و مراحل نصب تلگرام را طی کنید. تلگرام روی نسخۀ قدیمی نصب شده و تمامی تنظیمات و همچنین محتوایی که تا الان دریافت کردید باقی خواهند ماند.

خب در ویندوز شاید تنها یک یا دو روش ساده برای نصب تلگرام وجود داشته باشد. اما در گوشیِ هوشمند معمولاً روش های مختلفی برای نصب تلگرام وجود دارد. حالا ما مثلاً اندروید را در نظر می گیریم. یک روش دانلود کردن فایل apk نرم افزار و سپس اجرا کردن آن روی گوشی یا تبلت مان است. مراحل نصب طی شده و به سادگی قابل استفاده خواهد بود.

اما از روش های دیگر نصب تلگرام یا هر نرم افزار اندرویدی دیگر، استفاده از مارکت های نرم افزاری مثل Google play یا نسخه های ایرانی از جمله بازار و مایکت است. شما اگر از این سرویس ها برای نصب تلگرام استفاده کرده باشید، برای به روز کردن آنها هم باید از خودشان کمک بگیرید. معمولاً خود این مارکت ها اگر نسخۀ جدیدی در دسترس باشد به شما اطلاع خواهند داد. و به سادگی چند لمس ساده قادر به به روز کردن تلگرام خود هستید.

اما در حالتی که از فایل apk برای نصب تلگرام استفاده می کنید، برای به روز کردن آن هم باید دوباره فایل apk نسخۀ جدید تلگرام را دریافت کرده و مجدد آن را روی گوشیِ خود نصب کنید. خواهید دید که تلگرم به نسخۀ جدید به روز خواهد شد.

در هر صورت به روز کردن هر نرم افزاری چه روی گوشیِ هوشمند و چه روی رایانه رومیزی یا لپ تاپ، شدیداً توصیه می شود که باعث افزایش امنیت و کارایی دستگاه شما خواهد شد. این بود از آموزش چطور تلگرام را به روز کنیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان سایت کانال تلگرام واقع شده باشد.

دیدگاه ها

۰ دیدگاه


نظرتان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات غیرمرتبط با این صفحه خودداری کنید.