نرم افزار مسنجر چیست ؟

در دنیای اینترنت و نرم افزارها ممکن است با اصلاح های مختلفی روبرو شوید که یکی از آنها ممکن است عبارت مسنجر باشد. این عبارت از کلمۀ Messenger انگلیسی گرفته شده است و به معنای پیام رسان است. به نرم افزاری که کارش انتقال پیام بین کاربران مختلف است پیام رسان گفته می شود. البته براساس شاخص های مختلف، ما نرم افزارهای پیام رسان مختلفی داریم که هر کدام دارای ویژگی ها و مشخصاتی هستند که بسته به نیاز خود می توانیم به سراغ آنها برویم. حالا تا حد زیادی می دانید که نرم افزار مسنجر چیست و چه کاربردی دارد.

اگر خواسته باشیم نمونه بیاوریم، نرم افزار Yahoo Messenger که روزی روزگاری یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای پیام رسان بود، برای ایجاد ارتباط بین کاربران رایانه های رومیزی یا لپ تاپ ها با استفاده از اینترنت مورد استفاده قرار می گرفت. البته در حال حاضر نرم افزار پیام رسانی با نام یاهو مسنجر دیگر وجود ندارد! و دلیل آن هم واضح است. به دلیل به وجود آمدن نرم افزارهای بهینه تر و محبوب تر مثل تلگرام و دیگر نرم افزارهای پیام رسان مبتنی بر گوشی های تلفن همراه، شرکت یاهو اعلام کرد که دیگر از یاهو مسنجر پشتیبانی نمی کند. این گونه بود که Yahoo Messenger به عمر خود پایان داد.

اما ما فقط به نرم افزارهای مبتنی بر رایانه بسنده نمی کنیم. خیلی از مواقع کار ما طوری است که باید همیشه در دسترس باشیم. خوب، این کار را باید با استفاده از گوشیِ هوشمند خود انجام دهیم. به همین دلیل نرم افزارهای پیام رسان مبتنی بر گوشی های هوشمند در حال غلبه بر بازار پیام رسان ها هستند. از معروف ترین آنها تلگرام و لاین و واتس آپ و … هستند که شما هم مثل من اسم آنها را به کرات شنیده اید. هر کدام از آنها تفاوت های اندکی با هم دارند. اما به طور کلی کاربردهای همگی شبیه به هم است.

ولی برخی از آنها دارای امکانات بیشتری هم هستند. مثلاً همین تلگرام را در نظر بگیرید که در اصل برای ایجاد ارتباط بین دو یا چند نفر طراحی شده بود. اما الان کانال ها و همچنین ربات های تلگرام قابلیت های این پیام رسان را افزایش داده است و تلگرام دیگر یک نرم افزار پیام رسان ساده نیست. بلکه یک شبکه اجتماعی است که یکی از قابلیت های آن پیام رسانی است.

در این سایت ما با شما خواهیم بود با آموزش های تلگرام و همچنین معرفی کانال های مفید و جذاب که حتماً از آنها خوشتان خواهد آمد. پس با سایت کانال تلگرام همراه باشید.

دیدگاه ها

۰ دیدگاه


نظرتان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات غیرمرتبط با این صفحه خودداری کنید.