پیام رسان موبایلی چیست؟

پیام رسان یا همان مسنجر به نرم افزاری گفته می شود که با استفاده از شبکه جهانی اینترنت اقدام به ارسال و دریافت پیام و انواع محتوای دیگر از دیگر کاربران از سرتاسر جهان می کند. به نظر می رسد که نیازی به تعریف بیشتری از یک نرم افزار پیام رسان نیست. چرا که همۀ ما الان از نوعی از پیام رسان ها در حال استفاده هستیم.

دو نوع مختلف از پیام رسان ها یکی مبتنی بر رایانه های رومیزی و شخصی هستند و دیگری مبتنی بر گوشی های هوشمند. به دلیل فراگیری گوشی های هوشمند نوع دوم نرم افزارهای پیام رسان بیشتر کاربرد دارند. از جمله پیام رسان های نوع دوم که به پیام رسان های موبایلی هم شناخته می شوند می توان به تلگرام و همچنین وایبر و واتس آپ اشاره کرد. این نرم افزارها که کاربردی راحت و کاربرپسند دارند، به رایگان قابل دریافت و نصب شدن روی گوشیِ هوشمند هستند.

پیام رسان های موبایلی ممکن است روی سکوهای دیگری مثل رایانه های شخصی و همچنین دیگر انواع دستگاه های دیجیتالی هم نسخه هایی داشته باشند که شما می توانید به صورت یکپارچه از حساب پیام رسان خود در هر کجا استفاده کنید. به عنوان مثال تلگرام را شما می توانید روی گوشی، تبلت، رایانۀ شخصی با سیستم عامل های مختلف نصب کنید. این کار باعث می شود شما بتوانید به راحتی در هر کجا و هر زمان به حساب پیام رسان خود دسترسی داشته باشید.

نحوۀ کار کردن نرم افزارهای پیام رسان موبایلی به این صورت است که زمانی که شما پیامی را برای شخص خاصی ارسال می کنید، آن پیام اول روی رایانه های قدرتمندی به نام سرور ذخیره می شوند و سپس برای فرد مورد نظر ارسال می شوند. یعنی این کار به صورت مستقیم نمی تواند انجام شود. البته شما از نقل و انتقال های پیام ها بین رایانه های مختلف آگاه نخواهید شد. این کار با سرعتی بالا و همچنین به صورت نرم افزاری و خودکار انجام می شود.

دیدگاه ها

۰ دیدگاه


نظرتان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات غیرمرتبط با این صفحه خودداری کنید.