گروه های گفتگوی مجازی

همه چیز مجازی شده است! این حرف را ما همه جا می شنویم که همه چیز در دور و بر ما مجازی شده و ما نمی توانیم خودمان را با آن وفق ندهیم. چرا که دیگران موفق تر از ما خواهند شد، زمانی که از فناوری های جدید استفاده می کنند و ما از مزیت های آن بی ثمریم. پس نتیجه می گیریم که باید قادر باشیم هر خوبی های هر چیز جدیدی استفاده کنیم و نگذاریم از پیشرفت ها بی بهره بمانیم.

اگر زمانی برای گفتگوی جمعی نیاز بود که در کنار هم باشیم و بنشینیم و بحث کنیم، الان دیگر آن زمان گذشته. به راحتی با یک نرم افزار ساده که روی گوشیِ هوشمندمان نصب می شود، قادریم بنشینیم و با دیگران و همکاران خود گفتگو کنیم. به این ترتیب بعد مسافت و حتی زمان دیگر اهمیت خود را از دست دادند. پس اگر شما هم دوست دارید سرعت کارهای خود را بدین صورت افزایش دهید، باید بتوانید از گفتگوی مجازی استفاده کنید.

در بیشتر مواقع بستر بحث و گفتگوهای مجازی را نرم افزارهای پیام رسان برای ما تهیه می کنند. مثلاً در تلگرام زمانی که قصد دارید با همکلاسی های خود و یا همکاران خود گفتگو کنید، می توانید با ساخت یک گروه این کار را انجام دهید. در عرض چند دقیقه گروه را ساخته و دوستان و آشنایان خود را به گروه دعوت می کنید. حالا همه چیز برای یک گفتگوی چند جانبه آماده است. هر کسی که عضو گروه است، می تواند پیامی را ارسال کند که این پیام می تواند متن، تصویر و یا حتی ویدیو باشد. همه هم آن را می بینند. هر کسی هم که نخواسته باشد می تواند از دیدن آن صرف نظر کند. به هر حال یک گروه گفتگوی مجازیِ بسیار خوبی این گونه ساخته می شود که همه می توانند در بحث آن مشارکت داشته باشند.

اما بهتر است بدانید که به طور خاص نرم افزارهایی برای گفتگوهای مجازی وجود دارند. مثلاً ویدیو کنفرانس ها به نوعی همان گفتگوی مجازی هستند که به صورت ویدیوی و از طریق اینترنت گروهی با هم به گفتگو می نشینند. بدین صورت دقیقاً مثل زمانی است که افراد کنار یکدیگری نشسته اند و در حال مذاکره با هم هستند. البته این روش گفتگوی مجازی شاید برای همگان میسر نباشد و هزینه بردار باشد. اما نرم افزارهای پیام رسانی که قابلیت ساخت گروه را دارند، به همه اجازۀ ساخت اجتماعات گفت و گویی مجازی را می دهند.

راجع به گروه های گفتگوی مجازی بحث زیاد می توان کرد. اما همین را بدانید که با اسفتاده از این قابلیت به راحتی می توانید بعد مسافت و زمان را حذف کنید و به کارهای و فعالیت های شخصی و تجاریِ خود سرعت بیشتری بدهید.

دیدگاه ها

۰ دیدگاه


نظرتان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات غیرمرتبط با این صفحه خودداری کنید.